keskiviikko 27. marraskuuta 2013

Hyppyjä maneesilla

En ole taas jaksanut raahautua koneelle editoimaan pientä koostetta ja kirjoittamaan blogia. Koulussa on esseita, kokeita ja testejä lähes joka päivä. Olen tehnyt jo yhden postauksen säilöön ja MyDay on tulossa! Tänään kuitenkin viimein väsäsin pienen koosteen ja kirjoitan matkasta hieman.

Lähdimme siis sunnuntaina käymään maneesilla Haapajärvellä. Oltiin varattu maneesi vuoro klo 11-12 ja lähdettiin täältä yhdeksän aikoihin. Malla tapansa mukaan oli aivan hermona autossa ja miti koko ajan meteliä. Olin laittanut jo pintelit ja buutsit kotona jalkaa, koska tiesin että neiti on ihan täpinöissään maneesilla. Kun oltiin päästy perille, meillä oli vielä 40min aikaa joten käytiin Abc:llä kahvilla.

Lähdettiin maneesille takaisin ja otettiin Mallaa ulos autosta. Malla luiskahti lastaussillalla ja sai pienen haavan takajalkaan, mutta se oli niin pieni että ei haitannut. Äiti piti Mallaa ja minä laitoin varusteita. Saatiin Mallalle kamat niskaan ja olin itsekin jo vaihtanut vermeet, suunnattiin maneesiin. Malla oli hiukan tapansa mukaan ihmeissään ja heti alkoin näyttää pieniä stressin oireita, mutta rauhoittui kun taluttelin sitä ympäriinsä. Nousin selkään ja aloitin ravaamalla ja tekemällä pääty-ympyrät. Malla toimi tosi hienosti. Laukoissakin kuunteli tosi hyvin, eikä ollut mitään ongelmaa. Minä kun odotin villiponia, joka vie kun pässiä narussa. Videolta näettekin minkälaista hypättiin, siitä en enempää selitä. Yhdessä vaiheessa poni alkoi pomppimaan näkyy myös videolla ennen estettä ja mua vaan nauratti koko tilanne. Tais olla Malla vähän innoissaan esteistä :)




Linkki videoon

Videosta etenkin näkee nuo mun mahtavat ratsastustaidot ja istunta kusee aivan kympillä,sry ! :(
Jäähyttelin Mallan ja lähdettiin kotia kohti, paluu matka sujui mutkitta ja neiti oli taas tyytyväinen kun pääsi omaan talliin :3 ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti