lauantai 19. heinäkuuta 2014

hieno mies! ♥

hellou, nyt olisi aika kirjoitella taas ridailuista, mutta tällä kertaa vähän erinlaisella hevosella. Tämä hevonen on esiintynyt blogissa viime syksynä, mutta luovuin useiden asioiden takia tästä hevosesta >klik<. Sulo on siis tämä hevonen, jota kävin ratsastamassa useamman kerran, ollessani isäni luona. Sulo on nyt ravitreenissä, mutta Sulon valmentaja pyysi minua ratsastamaan herraa, jotta saisi vähän jumppaa selälle ja kyljille.
Sulon kanssa yritettiin vähän jumppailla kylkiä ja muutamia kavaletteja mentiin myös, jotta selkä saisi jumppaa. Suloa ei ole nyt paljon ratsastettu, joten en odottanut siltä kovin paljon. Joitakin asioita huomasi, että on vähän unohtunut tai ruostunut, mutta S yllätti mut kyllä positiivisesti. Viime syksyltä mulla jäi vähän paska fiilis tästä hevosesta, kun ei kunnioittanut, kusetti yms. Nyt kuitenkin lähdin ratsastamaan päättäväisesti apuja läpi ja tsadaa, poika toimi oikein hyvin. Sehän tässä hauskaa onkin, että se vielä liikkui minun alla noinkin hyvin! 
Tein ihan perus juttuja, ympyröitä, väistöjä, siirtymisiä. Yritin vaan ratsastaa pohjetta läpi ja oikea puoli oli tosi vaikea saada läpi. Jotenkin S ei vain taipunut, mutta se saattaa johtua jumeista tai jostain sellaisesta. Kuitenkin siihenkin suuntaan tuli hyviä pätkiä. Nostin laukat ja kyllä oli nostot vaikea tehdä. Sulo kyllä yritti kovasti nostaa, mutta etenkin oikeaan suuntaan laukaaminen ei tuntunut helpolta. Kavaletiltä kuitenkin laukka nousi hyvin.
uppista!
Työstin vielä hetken ravia ja laukkaa ympyrällä ja sieltä irtosi tosi kivoja pätkiä ja laukkakin sujui hienosti! En olisi ihan uskonut Sulon olevan noinkin hyvä, varauduin jo kaaokseen. On se hieno mies!

Lopuksi käytiin vielä järvessä kahlailemassa, siitä vielä muutama kuva.

Nyt olen jo palannut Mallan luo ja treenit jatkuu! katsotaan milloin jaksan kirjoitella seuraavan kerran :)

6 kommenttia:

  1. Sulla on niin pitkät jalat että näyttää nuokin jalustimet pitkiltä :D mut ihana hevonen ja hyvin menitte!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän mulla on. Ja jos olisi ollut koulupenkki jalkkarit olisi olleet vielä pidemmät! :D mut kiitos! :)

      Poista
  2. Sulo menee tosi hienosti vaikka onkin raviuralla !! Sun istunta pistää vähän silmään, että siellä ois vähän korjailtavaa!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mun istunnassa tulee luultavasti aina olemaan korjattavaa kun se on niin hirveä :D mutta annan itselleni armoa että minulla on alapohje kiinni ja kantäpää hyvin, niihin olen nyt yrittänyt keskittyä, vaikka tuo selkä ei kovin hyvältä näytä D:

      Poista
  3. Sulo menee sun kanssa tosi hyvin. Mulla on ihan samanlainen toi selkä ja oikeestaan vielä pahempi... Mun istunta onkin nyt tehotreenissä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tuntuu että vaikka onkin noin pieni 'vika' niin sitä on kauhean vaikea korjata :/ mut kiitosta! :)

      Poista