maanantai 10. marraskuuta 2014

Tyytyväinen kisaaja

Kamalasti taas aikaa kun viimeksi on kirjoitellut, mutta kone on edelleen epäkunnossa, joten ei auta kuin kirjoitella nyt harvakseen. Tällä viikolla pitäisi saada kuntoon tai ainakin korjaukseen asti.
Meillä oli viime lauantaina kisat omalla tallilla ja päälimmäinen fiilis on ihan hyvä. Saatiin se mitä lähdettiin hakemaan. 

Aamusta kello soi vähän ennen kahdeksaa, painoin torkkua ja jatkoin unia. Jossain uneni syövereissä tajusin, että mulla on tänään kisat ja eipäs nukuttanut enää. Nousin ylös, katsoin vaatteet valmiiksi ja yritin syödä jotain. Olen edistynyt, sillä sain yhden leivän alas, viime kisojen aikaan join lasin vettä. Ei mua edes pahasti jännittänyt, jes! Oltiin puoli yhdeksän aikoihin tallilla ja äiti siivosi Mallan karsinan kun minä laitoin ruuat ja heinät. Siinä odoteltiin, että kisakanslia avautuisi, piti vielä ilmoittautuakin. Mentiin katsomaan rataa maneesiin ja pian päästiinkin maksamaan. Olin jotenkin automaattisesti ajatellut, että pistävän mut viimeiseksi ja en ollut hakenut edes Mallaa vielä tarhasta. Kuitenkin pistivät jo toisena starttamaan, alle tunti kisoihin ja heppa edelleen tarhassa. Ei kun vauhdilla puunaus ja kamppeet päälle. Onneksi olin laittanut jo kaikki valmiiksi joten ehdittiin hyvin. Kun käveltiin maneesille, päästiin suoraan verkkamaan. Kävin vielä radan kiertämässä ja rupesin Mallaa lämmittelemään.
Heti selkään päästyäni käveltiin kierros ja Malla ihan ihmeissään radasta ja yleensäkin koko hässäkästä, eipä ollut uutta. Ravissa en saanut Mallaa hyvin pohkeen ympärille/avuille, ja se jännitti selvästi. Laukkailujen jälkeen tulin estettä ja M hyppäsi tosi kivasti ja kuunteli loppuun asti käskyt. En ehtinyt montaa hyppyä ottaa kun piti mennä jo odottamaan vuoroa. Mielestäni ainakin verkka jäi lyhyeksi vaikka hyppäsinkin n. 8 hyppyä. Rata oli aika helppo, ykköseltä kakkoselle vaikea, koska ovelle päin M aina pinkaisee ja sitä oikeastaan jännitin eniten. Hetken odotuksen jälkeen saatiin lähtömerkki ja päästiin aloittamaan ja nyt seuraa kunnon rata-analyysi.

Ykköselle hyvin, kakkoselle kiemurti ja ihan miten sattuu. Kolmoselle meinasi kieltää/ohittaa ja kiemurteli, kuitenkin pohkeiden voimalla yli. Nelonen hyvin, vitoselle melko kovaa. Kuutonen tosi hyvin, seiska hyvä. Tuossa oli perusrata.
Jatkolla menin liian isot kaaret, mutta kun halusin puhtaan radan, varmistelin sitten ihan todenteolla.
Rata oli kokonaisuudessaan hyvä, mutta ei heppa kyllä ollut mitenkään avuilla. Videolta kun katsoin jälkeenpäin olisin voinut pyytää useammassa kohdassa laukan, mutta ei mulla ollut mitään yhteyttä suuhun. Olisi saattanut mennä rata pilalle, jos olisin tullut liian kovaa jollekin esteelle. Puhdas rata oli tavoite ja kuitenkin vasta toiset ja viimeiset kisat tälle vuodelle, joten olen kyllä tyytyväinen! Lopulta sijoitus oli kuudes, johon olen todella tyytyväinen ja ylpeä hepasta. Pitää vain aina vaatiessaan enemmän muistaa se mistä silloin joskus on lähdetty. Saan olla ylpeä mun ponista!


Kirjoittelen paremmin kuulumisia kun kone-ongelma ratkeaa, mutta nyt jatketaan Mallan kanssa rennoin merkein :)

1 kommentti:

  1. Jes hyvä!! Kuulin jostain että sille sun kaverille kävi jotain 80 luokassa? Mitä sille kävi?? Onnea 6.sijasta se oli ansaittu :)

    VastaaPoista